שח"מ מסכמת את שנת 2021

חברת שח"מ מקורות  סיימה את שנת 2021 עם צבר הזמנות לתאגידי מים, לתעשייה ולגופים ממשלתיים היקף של  100 מיליון שקלים

שח"מ מקורות ביצוע, חברת תשתיות המים המובילה בישראל, עברה בשנים האחרונות שינוי עסקי משמעותי – ותוך שנתיים הכפילה פי 5 את צבר ההזמנות מ-20 מיליון ל-100 מיליון שקלים  מלקוחות שאינם מקורות.

 

בשנתיים האחרונות שח"מ, חברת בת של מקורות, עברה תהליך אינטנסיבי של התאמה לסביבה תחרותית משתנה באמצעות תהליכי שינוי והתייעלות פנים ארגוני, חדשנות והכרות מעמיקה עם הסביבה העסקית התחרותית. מהלך זה בוצע בעקבות החלטת ממשלה שהתקבלה ב- 2019 המתייחסת להקטנת היקף העבודות המובטחות, קרי עבודות המתקבלות בפטור ממכרזי חברת האם – מקורות.

 

שינויים עמוקים אלו, המאתגרים לביצוע בחברה ממשלתית ותיקה, צלחו והעמידו את החברה כמתמודדת ראויה במכרזי ענף התשתית לצד החברות המובילות בענף. שח"מ מקורות, מסכמת את שנת 2021 עם זכיות במכרזי ענק וצבר הזמנות של פי חמש לעומת התקופה מלפני כ-3 שנים. הבולט מבניהם הוא זכייה במכרז גניגר לתאגיד 'מי נועם' בהיקף של כ-40 מיליון שקלים, הכולל תחנת שאיבה,  ושלושה קווי סניקה באורך 10 ק"מ. לצד הזכיות במכרזי התאגידים, שח"מ אף החלה בביצוע עבודות עבור המגזר הפרטי והציבורי, כדוגמת: הנחת קווים לנת"ע במסגרת עבודות הרכבת הקלה הנחת קווים עבור חברת חשמל בפרויקט אורות רבין ועוד.

 

בנוסף, שח"מ שומרת מזה שנים על מובילות בתחומי הליבה של פעילותה, כדוגמת: תכנון, יצור והתקנה של משאבות אנכיות וציוד שאיבה, ותפעול שני מכוני בדיקה (האחד לבדיקת משאבות והשני לבדיקת בוררות מדי מים המספק מענה ל-25 תאגידי מים וביוב).

 

עם כניסתו של עמית לנג לתפקיד מנכ"ל החברה בשלהי שנת 2018, השיקה החברה מיזם חדשנות ייחודי, וזאת בכדי להאיץ את תהליך ההתאמה של החברה לתחרות במגזר הפרטי ולראשונה אפשרה לחברות סטרטאפ להשתלב במערכים השונים שלה ולהתנסות "במגרש המשחקים" הייחודי של משק תשתיות המים הלאומי. 

 

מטרת המיזם היא שילוב טכנולוגיות חדשות במשק תשתיות המים שיובילו אותו אל העתיד.  במהלך השנה האחרונה שילבה שח"מ מספר טכנולוגיות מתקדמות בתחומי הייצור, הביצוע והלוגיסטיקה. מהלך זה מצטרף לשיתוף הפעולה שמקיימת שח"מ עם המכון הטכנולוגי HIT בחולון, המעודד סטודנטים לפתח במעבדה מנגנון חיזוי מוקדם לתקלות ציוד עבור משק המים, ובכך לסייע להגברת אמינות אספקת המים. שיתוף הפעולה הזה עתיד להביא לחסכון כספי של מיליוני שקלים במשק המים בישראל.

 

גיל סעד, מנהל יחידת השיווק, פיתוח עסקי וחדשנות בשח"מ מקורות: "תהליך המעבר של שח"מ לחברה עצמאית והקטנת תלותה במקורות, מיצבו את שח"מ כתחרותית ויעילה ולכן מסוגלת לתת מענה לתאגידי מים, חברות וגופים מסחריים. נכון להיום, אין עוד גוף במשק המים בארץ שיכול לספק קשת כה רחבה של שירותי תכנון, ייצור, ניהול, ביצוע ופיקוח על עבודות תשתית בתחום המים כפי ששח"מ מבצעת".

בשח"מ מקורות נכונים לסייע לכם בכל צורך שעולה, החל מתקלות שבר בתחום מערכות המים וכלה בתכנון, ייצור, אספקה, התקנה ואחזקה של משאבות מים או מערכות טיפול במים.

באפשרותכם לפנות ליחידת השיווק, פיתוח עסקי וחדשנות בשח"מ מקורות בכל שעה:

גיל סעד 050-5221817 ; ניב רוקח 052-5383131 ; ספיר ידגר 052-4337828