היחידה לתיאום וניהול פרוייקטים – חלק ב'

כיום, משנכנס פרויקט חדש לשח"מ מקורות, ראשית נבחנים בו המעורבים, היעדים (לוחות זמנים), תקציבי הוצאות והכנסות מתוכננות.

 

שנית, על בסיס הניתוח הראשוני, נבנית דרישה אל מול חטיבת הנדסה לקבלת תיקי ביצוע לפרוייקט. מתבצע ווידוא מול כל מדור (אזרחי, חשמל, מכני, פיקוד, צנרת, טיפול במים) שתיקי הביצוע אכן הגיעו לטיפולו.

 

לאחר שהתקבלו כל התיקים, הם נבחנים על ידי מתאמי הפרויקטים בייצור ו/או בביצוע, אשר מנתחים את הפרויקט וקובעים את תאריכי היעד לחומרי גלם ולגמר הכנת המוצר.

 

לאחר שנלמדו התכולות והיעדים בשיתוף עם המבצעים, בונים לפרויקט לוח זמנים מפורט. בלוח זמנים זה מפרטים את כל תהליך הפרויקט, על כל שלביו, ועל כל הקשרים בין הפעילויות, וכן את ההתחייבויות של המזמין ושל שח"מ כלפי הפרויקט, עד מסירת הפרויקט הלקוח.

 

מרגע ששח"מ זוכה במכרז, הטיפול בו עשוי להימשך בין חודשים לשנים, שכן, מגוון הפרויקטים, המורכבות הטכנולוגית, המקצועית, כמו גם ההיקפים הכספיים, משתנים מאוד. תחומי הביצוע המכילים פרויקטים אלו כוללים בין היתר: עבודות אזרחיות, צנרת, קידוחים, חשמל, טיפול במים, הכנת תתי מוצרים בעיבוד שבבי ומסגרות, עבודות פיקוד ובקרה, דיזל גנרטור ועוד.

 

מנעד זה הוא אחד האתגרים הגדולים של היחידה, שמונה כ-25 עובדים ועובדות.

תפקידו של דוד ניסנבאום, מנהל היחידה, הוא לסנכרן בין תכניות העבודה של כל מדור וכל יחידה, ולהתרכז הן במדור הספציפי לבחינת עומסיו, והן ברמה הרחבה הפרויקטאלית, בו זמנית.

 

דוד ניסנבאום, הנדסאי בתעשייה וניהול, נמנה כחבר בארגון ה-PMI, ארגון בינלאומי המאגד תחתיו מנהלי פרויקטים. ארגון זה מחליף בין חבריו מיידעים רבים במהלך השנה ומתכנס אחת לשנה לכנס סיכום הדן במתודולוגיות המתוות סטנדרטים לניהול פרויקטים בעולם.

 

"העניין, הגיוון, העובדה שגם אחרי 35 שנים אני ממשיך ללמוד ולהכיר את שח"מ ונבכי פעילותה, הרצון להמשיך ולהתפתח, ובעיקר ההנאה מלקבל על עצמי אתגרים עצומים שלעיתים ולפחות בתחילה נראים ככאלה שאינם ברי השגה, רק מעצימים בי את הרצון להתמודד איתם. הם אלה שמשאירים אותי בשח"מ כל כך הרבה שנים", אומר דוד.

 

"למרות שאני עובד בחברה עמוק בתוך העשור הרביעי, אני לא מנותק מהסביבה החיצונית ועוקב אחר מה שקורה בשוק. אני יודע להגיד בוודאות מוחלטת, ועם שלושה סימני קריאה – שח"מ היא חברה שעוטפת ומחבקת את העובדים שלה. הדאגה שלוותה את הנהלת החברה בתקופת הקורונה להמשך תעסוקה מלאה לכלל עובדיה ושנחלה הצלחה רבה, איננה מובנית מאליה. מדובר בחברה עם יציבות כלכלית חזקה, העוסקת במגוון רחב של נושאים ותחומים, וכעובד החברה אני יכול להעיד ממקור ראשון, כי היא מאפשרת התפתחות מקצועית ואישית התלויה הרבה מאד ברצון של העובד", הוא מסכם.